Wat is promotiemateriaal?
Promotiemateriaal bestaat uit vlaggen, affiches, flyers, gadgets, hesjes, sjaaltjes, paraplu's, usb-sticks, brooddozen, muismatten, enz. met het ACOD-logo.
Promotiemateriaal dient om de ACOD als organisatie te promoten en zichtbaar te maken. Het ondersteunt onze identiteit (rood!).
In mei 2019 voerden we voor het eerst met alle regio-afdelingen een gezamenlijke promotiecampagne: de Rode Pepercampagne. 50.000 zakjes peperzaadjes van rode pepers werden in heel Vlaanderen door onze militanten aan collega's uitgedeeld.
Waarvoor gebruik je promotiemateriaal?
Om de aandacht te vestigen op de ACOD.
Om nieuwe leden te werven.
Om jongeren warm te maken voor de vakbond.
Om nieuwe personeelsleden te onthalen.
Om ACOD zichtbaar te maken op de werkvloer en tijdens acties.
Tips
Informeer bij je gewestelijk secretariaat wat er bestaat aan promotiemateriaal.
Neem promotiemateriaal mee naar het onthaal van nieuwe collega's, naar opleidingen en werkplaatsbezoeken,...
Maak ACOD zcihtbaar op de werklvoer: een muismat aan de computer, een brooddoos in de refter, een notitieboekje op de teamvergadering,...
Bezorg nieuwe collega's een wervingsfolder. Haal een voorraadje op jouw gewestelijk secretariaat.
Sluit je kinderen, neefjes en nichtjes gratis aan bij de ABVV-jongeren vanaf 15 jaar.
Bezorg jobstudenten de link naar de brochure van de ABVV-jongeren over je rechten als jobstudent en vraag of ze Magik?-lid willen worden. Het is gratis.
Welke band heeft promotiemateriaal met ander kanalen?
Het promotiemateriaal promoot de website.
Daarvoor bedoeld promotiemateriaal wordt op de syndicale prikborden gehangen.
Specifieke doelgroepen
Nieuwe leden.
Jongeren.
Specifiek materiaal op maat van een bepaalde doelgroep.
Fysieke kanalen: Promotiemateriaal
Tools
Lettertypes/grootte
- Font Size
- Default
- Leesmodus