Wat is promotiemateriaal?
Promotiemateriaal bestaat uit vlaggen, affiches, flyers, gadgets, hesjes, sjaaltjes, paraplu’s, usb-sticks, brooddozen, muismatten, enz. met het ACOD-logo.
Promotiemateriaal dient om de ACOD als organisatie te promoten en zichtbaar te maken. Het ondersteunt onze identiteit (rood!).
In mei 2019 voerden we voor het eerst met alle regio-afdelingen een gezamenlijke promotiecampagne: de Rode Pepercampagne. 50.000 zakjes peperzaadjes van rode pepers werden in heel Vlaanderen door onze militanten aan collega’s uitgedeeld.
Waarvoor gebruik je promotiemateriaal?
-
Om de aandacht te vestigen op de ACOD.
-
Om nieuwe leden te werven.
-
Om jongeren warm te maken voor de vakbond.
-
Om nieuwe personeelsleden te onthalen.
-
Om ACOD zichtbaar te maken op de werkvloer en tijdens acties.
Tips
-
Informeer bij je gewestelijk secretariaat wat er bestaat aan promotiemateriaal.
-
Neem promotiemateriaal mee naar het onthaal van nieuwe collega’s, naar opleidingen en werkplaatsbezoeken,…
-
Maak ACOD zcihtbaar op de werklvoer: een muismat aan de computer, een brooddoos in de refter, een notitieboekje op de teamvergadering,…
-
Bezorg nieuwe collega’s een wervingsfolder. Haal een voorraadje op jouw gewestelijk secretariaat.
-
Sluit je kinderen, neefjes en nichtjes gratis aan bij de ABVV-jongeren vanaf 15 jaar.
-
Bezorg jobstudenten de link naar de brochure van de ABVV-jongeren over je rechten als jobstudent en vraag of ze Magik?-lid willen worden. Het is gratis.
Welke band heeft promotiemateriaal met ander kanalen?
-
Het promotiemateriaal promoot de website.
-
Daarvoor bedoeld promotiemateriaal wordt op de syndicale prikborden gehangen.
Specifieke doelgroepen
-
Nieuwe leden.
-
Jongeren.
-
Specifiek materiaal op maat van een bepaalde doelgroep.