Uncategorised
Lettertypes/grootte

Wat is promotiemateriaal?

Promotiemateriaal bestaat uit vlaggen, affiches, flyers, gadgets, hesjes, sjaaltjes, paraplu's, usb-sticks, brooddozen, muismatten, enz. met het ACOD-logo.

Promotiemateriaal dient om de ACOD als organisatie te promoten en zichtbaar te maken. Het ondersteunt onze identiteit (rood!).

In mei 2019 voerden we voor het eerst met alle regio-afdelingen een gezamenlijke promotiecampagne: de Rode Pepercampagne. 50.000 zakjes peperzaadjes van rode pepers werden in heel Vlaanderen door onze militanten aan collega's uitgedeeld.

Waarvoor gebruik je promotiemateriaal?

  • Om de aandacht te vestigen op de ACOD.

  • Om nieuwe leden te werven.

  • Om jongeren warm te maken voor de vakbond.

  • Om nieuwe personeelsleden te onthalen.

  • Om ACOD zichtbaar te maken op de werkvloer en tijdens acties.

 Tips

  • Informeer bij je gewestelijk secretariaat wat er bestaat aan promotiemateriaal.

  • Neem promotiemateriaal mee naar het onthaal van nieuwe collega's, naar opleidingen en werkplaatsbezoeken,...

  • Maak ACOD zcihtbaar op de werklvoer: een muismat aan de computer, een brooddoos in de refter, een notitieboekje op de teamvergadering,...

  • Bezorg nieuwe collega's een wervingsfolder. Haal een voorraadje op jouw gewestelijk secretariaat.

  • Sluit je kinderen, neefjes en nichtjes gratis aan bij de ABVV-jongeren vanaf 15 jaar.

  • Bezorg jobstudenten de link naar de brochure van de ABVV-jongeren over je rechten als jobstudent en vraag of ze Magik?-lid willen worden. Het is gratis.

Welke band heeft promotiemateriaal met ander kanalen?

  • Het promotiemateriaal promoot de website.

  • Daarvoor bedoeld promotiemateriaal wordt op de syndicale prikborden gehangen.

Specifieke doelgroepen

  • Nieuwe leden.

  • Jongeren.

  • Specifiek materiaal op maat van een bepaalde doelgroep.